woensdag 12 januari 2011

Hout op tijd krijgen

Tijdens het kerstverlof wilde ik goed doorwerken aan de houtskeletbouw. daarvoor heb ik natuurlijk het hout nodig. ik had dit na een paar offertes te krijgen besteld bij een hout leverancier in de buurt.
ze leverden ook op tijd, zonder vooraf te bellen, maar allé ik had toch alles, dacht ik.
tot ik nog eens dubbel checkte: de hardhout balken, die nodig zijn onderaan de constructie, waren er niet.
deze hardhout balken zullen aan de onderkant van de buiten bepleistering zitten, met een druipneus voor het aflopend regenwater. (vandaar ook dat het hardhout moet zijn)
gezien ze onderaan zitten heb ik ze als eerste nodig.
Ik bel nog een naar de hout leverancier: "geen probleem, zullen we nog leveren voor het verlof"
ja, wat dacht je... ik bel de maandag tijdens het verlof: "de zaak is open, maar niet de schaverij".
ja klote, wat nu? "kan je niet aan timmerman vragen of hij dit kan schaven voor je?"
'tja, gezien ik dit zelf zal doen, heb ik geen timmerman-aannemer, voor deze verbouwing.
Dan maar eens bellen naar Luc Vanwijnsberghe (van LVD in Harelbeke), hij heeft de dakwerken gedaan bij de verbouwing van mijn ouders. ik had ook al mijn ontwerp een besproken met hem, toen al heeft hij me enorm geholpen. enkele echt goeie tips gekregen.
ik ging sowieso nog eens langs gaan om hem dáárvoor te bedanken. (had al een bak Omer gekocht, we wonen nu in Bellegem).

Gelukkig is Luc een vriendelijke en bereidwillige gast. weeral bewees hij mij een mooie dienst door de hardhout balken te schaven.

Luc, nog ne keer merci, hé.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten