zondag 6 november 2011

Trasskalk op de argex korrels

24/04/11:
Hiervoor heb ik lang getwijfeld hoe ik dit moest doen. De architect zei dat ik de korrels moest aanstampen met een trilplaat, maar ik was bang om ze kapot te trillen en zo de isolatie werking ervan teniet te doen.
Mijn nonkel Eddy die heel enthousiast is over ecologie, ook bouwen, gaf me een tip, waardoor ik er weer vertrouwen in had.
De tip is om tussen de korrels een melk te gieten van puur trasskalk met water (met een heel klein beetje zand)


Deze melk dringt niet dieper dan de eerste 5 à10cm, hierdoor krijg je al een laag waarop je kan lopen.

Let op: best handschoen gebruiken, trasskalk is ongeblust, en gemengd met water krijg je een chemische reactie, die bijtend is voor de huid. proefondervindelijk ontdekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten